dilluns, 18 de febrer del 2008

NO ÉS UN PAÍS PER VELLS


De vegades em toca anar contracorrent, com avui. La última pel.lícula dels germans Coen "No country for old men", força lloada, amb nombroses nominacions en festivals i premis cinematogràfics i reconeixements per a l'actor Javier Bardem com a millor actor de repartiment, m'ha decepcionat.

Hi ha una dita castellana que diu "mal acaba lo que mal empieza". Potser serà certa, però el que no és cert és el contrari: "Bé acaba el que bé comença". I aquesta pel.lícula n'és una mostra.

L'univers dels germans Coen és molt personal i t'hi has d'apropar sense complexOs. Però si la primera meitat (fins i tot un poc més) de la pel.lícula té un molt bon nivell, amb algunes escenes destacades com la trobada i posterior persecució i caceria pels carrers deserts entre els actors Josh Brolin i Javier Bardem, la segona part desmereix el conjunt.

Trobarem personatges durs, que viuen en un entorn salvatge i que ens ofereixen una barreja de thriller, road movie i western modern, amb una molt bona fotografia que recolza els paisatges i la psicologia dels personatges.

El paper del sheriff interpretat per Tomy Lee Jones, però, no aporta gaire cosa al conjunt i més aviat fa nosa. Així mateix, el paper interpretat per Woody Harrelson és testimonial i absolutament prescindible. El final és aixut com el desert i, després de perdres en tombarelles, no donarà resposta a cap de les preguntes que es formulen.

D'aquests directors em quedo amb Fargo i el gran Lebobski, desternillant i surrealista. Però està clar que ens haurem de preparar davant el probable oscar a l'actor Javier Bardem i les claques pàtries alabant el seu paper i de retruc la pel.lícula. Més papistes que el papa.

1 comentari:

  1. Jo la vaig veure l'altre dia i decepcionar-me tampoc, com no esperava molt.

    La veritat és que el final no el vaig acabar d'entendre, i estic d'acord amb tu que el paper de Tomy Lee Jones no és de nominació per als Oscars, en canvi, el paper interpretat per Javier Bardem sí que el vaig trobar molt bò.

    ResponElimina