diumenge, 12 de febrer de 2012

THE ARTIST

Miquel Martí i Pol deia que tot està per fer i  tot és possible.  Quan un  es comença a adonar que ja acumula anys a les seves espatlles i  després de veure  prop de  2.000 pel.lícules,  se n'adona que cada cop li costa més veure  una història que el sorprengui.

Amb  The Artist potser la paraula correcta no sigui sorpresa però si profunda reflexió. Amb centenars de pel.lícules que omplen les multisales amb gags que no em fan riure, explosions i persecucions, seqüeles, versions d'altres pel.lícules  penso sovint que no hi ha rés nou per crear, que tot està fet i que la imatge  digital,  l'animació i els 3 D, amb comptades excepcions, cada dia té menys ànima  i la industria cinematogràfica tan sols realitza productes de ràpid consum ( i dolents) i poca cosa més.

The Artist m'ha retornat  a la màgia del cinema durant els seus 100 minuts. Una bona història rodada en blanc i negre que és un gran homenatge al cinema mut. 

El  seu director, Michael Hazanavicios, ens relata  la caiguda d'un gran actor de l'època del cinema mut en l'adveniment del cinema sonor i el correlatiu triomf d'una  jove actriu que s'ha convertit en una estrella  dels nous temps.   Amb un paral.lelisme evident amb el que succeeix a la vida on la joventut  va desplaçant de forma més o menys natural a les generacions que els han precedit, la tecnologia nova desplaça a l'antiga al ritme de les noves devocions de nous públics.

Una molt bona pel.lícula que ha recollit un grapat de premis  i nominacions   a una banda i a l'altra de l'Atlàntic (té 10 nominacions per als Oscars d'enguany). També cal destacar una  perfecta BSO, un magnífic gos actor de la raça Jack Russell que serà la imatge de la casa de videojocs Nintendo i una  molt atractiva actriu franco-argentina  que es diu Berenice Bejó, que de ben segur amb la seva interpretació  farà un  gran salt endavant en la seva carrera, a l'igual  que el  personatge que interpreta.

Nota personal: 8

Nota filmafinity:  8,2

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada